.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بیت‌کوین با قید و شرط آزاد شد
استخراج‌کنندگان بیت‌کوین دیگر نگران نباشند. آنها هم به جمع صنعتگران کشور اضافه شده‌اند و کسب و کارشان قانونی است.

ستخراج‌کنندگان بیت‌کوین دیگر نگران نباشند. آنها هم به جمع صنعتگران کشور اضافه شده‌اند و کسب و کارشان قانونی است. البته با رعایت شرایطی می‌توانند این مهر تأیید را از وزارت صنعت، معدن و تجارت بگیرند.
نخست آنکه استفاده از رمز ارزها صرفاً با قبول مسئولیت ریسک از سوی متعاملان باشد. یعنی دولت و سیستم بانکی کشور قصد حمایت و ضمانت آن را ندارد.
دوم؛ بهره‌گیری از آن در مبادلات داخل کشور نیز مجاز نیست و در ایران به‌عنوان اعتبار محسوب نمی‌شود.
سوم؛ موضوع مالیات است. در این باره دولت می‌گوید: این فعالیت مانند سایر فعالیت‌های صنعتی، مشمول مالیات خواهد بود و شمول معافیت از مالیات، منوط به صدور رمز ارز و بازگرداندن ارز حاصله به چرخه اقتصادی کشور است.
این تصمیمی است که وزرای کابینه دوازدهم عصر یکشنبه در جلسه‌ای با ریاست حسن روحانی، گرفتند. علاوه بر این قرار نیست سوخت یارانه‌ای به این کار اختصاص یابد. چراکه درآمدشان ارزی است و نیازمند حمایت با سوخت یارانه‌ای نیستند. مثلاً تعرفه برق احتمالاً برای این کار با نرخ صادراتی لحاظ می‌شود.
این موضوع واکنش انجمن بلاکچین را به‌دنبال داشته است. استخراج‌کنندگان ارزهای مجازی می‌گویند «تعیین تعرفه برق خارج از مصوبات قبلی هیأت وزیران بشدت سبب توسعه رانت و گسترش فساد می‌شود.»
برخورد با پدیده ارز مجازی که کمتر از یک دهه از عمر آن در ایران می‌گذرد، در ماه‌های اخیر شدت گرفت. تقریباً در تمام دنیا این اتفاق افتاده است. برخی از کشورها شروط خود برای فعالیت رمز ارزها را اعلام کرده‌اند و برخی هم در حال کار روی این موضوع هستند.
کشورهایی مانند چین و گرجستان و امریکا که پیشتازان تولید بیت‌کوین بوده‌اند، حتی در مبادلات خارجی نیز از این ارز استفاده کرده‌اند و ارز مجازی را فرآیند تجارت کرده‌اند. روسیه و ترکیه هم در حال بررسی و نهایی‌سازی هستند. اما تمام این کشورها یک تفاوت با ایران دارند که تصمیم‌گیری را سخت کرده بود. آن هم انرژی یارانه‌ای نظیر برق و گاز است که در این کشورها وجود ندارد و حتی قیمت فروش آن بالاتر از قیمت تمام شده است.

منبع: ایران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.151 seconds.